News

i-net PDFC - New Release 23.10

Berlin, Oct 16, 2023

i-net software proudly announces the release 23.10 of i-net PDFC. This release contains bug fixes and some new features.

Furthermore, this version will be the last to support Java version 11 on the server side. Our installers and containers will be equipped with regularly updated Java version.

If you have any questions, please contact pdfc@inetsoftware.de.

→ Read more...

i-net Cowork - New Release 23.10

Berlin, Oct 16, 2023

i-net software proudly announces the release 23.10 of i-net CoWork. This release contains bug fixes and some new features like:

  • Emoji reactions on messages.
  • Improved attachment previews.
  • Pasting large text snippets creates a text attachment.
  • Text attachments have inline previews for the first ten lines.
  • The online status of a user can be modified using the task planner
  • Support for horizontal lines and tables using Markdown

Furthermore, this version will be the last to support Java version 11 on the server side. Our installers and containers will be equipped with regularly updated Java version.

If you have any questions, please contact cowork@inetsoftware.de.

→ Read more...

i-net HelpDesk - Neue Version 23.10

Berlin, Okt 16, 2023

Wir freuen uns, das Release der neuen i-net HelpDesk Version 23.10 ankündigen zu können. Hiermit stellen wir unseren Kunden die komplett überarbeitete Inventar-Anwendung zur Verfügung und verfolgen somit unser Vorhaben, die Standalone-Anwendung für Anwender zur Version 24.4 abzulösen, weiter.

Mit der Version 23.10 unterstützen wir erstmals auch das Deployment des i-net HelpDesk Servers als Docker Container. Weiterhin wird diese Version die letzte sein, die serverseitig Java Version 11 unterstützt. Unsere Installer und Container werden mit regelmäßig aktualisierten Java-Version ausgestattet.

In der Dokumentation erhalten Sie Einblick zu allen neuen Funktionen bzw. Verbesserungen und Bugfixes wie z.B.:

  • Vollständig neue Inventar-Anwendung, die nun den Fokus auf Assets anstelle von Geräten legt und damit deutlich vielseitiger ist.
  • Angepasster Import von Geräten, bzw. Assets.
  • Überarbeitung der ITIL-Konfiguration. Z.B. kann für jeden ITIL-Wert festgelegt werden, welcher Benutzer oder welche Gruppe diesen setzen darf.
  • Die Sortierung der Views in der Ticket-Anwendung wird individuell gespeichert.
  • Der Zugriff auf einzelne Tickets kann durch den Supporter gesteuert werden und erlaubt die Freigabe des Tickets an andere Benutzer oder Gruppen.
  • Ticketfilter können auch berücksichtigen, ob der Anfragetext eines Tickets einen Text beinhaltet.
  • Optionale ChatGPT Anbindung zur Spam-Erkennung eingehender E-Mails.

→ Read more...

i-net Clear Reports - New Release 23.10

Berlin, Oct 16, 2023

i-net software proudly announces the release 23.10 of i-net Clear Reports. This release contains bug fixes and some new features.

Furthermore, this version will be the last to support Java version 11 on the server side. Our installers and containers will be equipped with regularly updated Java version.

If you have any questions, please contact clearreports@inetsoftware.de.

→ Read more...

Announcement: End Of Support For Servlet Specifications 4.0

Berlin, Sep 01, 2023

The version 24.10 (October 2024) of i-net Clear Reports and i-net PDFC is expected to be the last version that supports:

  • Jakarta EE 8 application server
  • Servlet Specifications 4.0
  • WebSocket 1.1
  • usage of package javax.servlet.*.

→ Read more...

 

© Copyright 1996 - 2024, i-net software; All Rights Reserved.